De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt en wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
De Wkkgz verplicht de zorgverlener om aangesloten te zijn bij een effectieve en laagdrempelige klachtenregeling.
Stichting Balans en Welzijn is aangesloten bij de klachtenregeling van Erisietsmisgegaan.nl.
In de klachtenregeling wordt stap voor stap beschreven wat de cliënt kan doen, wat Stichting Balans en Welzijn kan doen en wat Erisietsmisgegaan.nl voor u kan doen om de onvrede weg te nemen. Mocht dat toch niet lukken dan kan de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Erisietsmisgegaan.nl beiden partijen begeleiden bij het zo snel en prettig mogelijk bereiken van een voor beiden aanvaardbare oplossing.
De klachtenfunctionaris is in dienst van Erisietsmisgegaan.nl en heeft geen (voorafgaande) relatie met Stichting Balans en Welzijn of de cliënt.
https://erisietsmisgegaan.nl/klachtenregeling/
Klachtbehandeling
Komt u er samen met Stichting Balans en Welzijn niet uit, dan kunt u een klacht melden via het formulier "onvrede melden":
https://erisietsmisgegaan.nl/onvrede-melden/
Zodra uw melding compleet is wordt deze binnen 48 uur verwerkt en neemt een klachtenfunctionaris van Erisietsmisgegaan.nl contact met u op.