Algemene voorwaarden zorg- en dienstverlening - Artikel 24 Slot

Artikel 24 Slot
24.1 Deze algemene voorwaarden treden in werking op 01-06-2024.

Bijzondere voorwaarden met betrekking tot zorg- en dienstverlening tegen betaling door zorgvrager (Betalingsvoorwaarden).
 
Artikel 1 Toepasselijkheid
1.1 Deze bijzondere voorwaarden zijn in ieder geval van toepassing op:
a. de zorgvrager met een Persoonsgebonden budget (PGB);
b. de zorgvrager met particuliere financiering anders dan een PGB;
c. de zorgvrager die naast Zorg in natura (ZIN) overige zorg of diensten van zorgaanbieder afneemt, waarvoor de WLZ of het PGB geen financiering bieden.
1.2 In afwijking van artikel 1.8. van de Algemene voorwaarden komt het zorgarrangement tot stand op basis van de vraag van zorgvrager. De zorgvrager met een PGB verstrekt op verzoek van de zorgaanbieder een afschrift van het indicatiebesluit op basis waarvan zijn PGB is toegekend en/of de toekenningsbeschikking.

Artikel 2 Aanbieding
2.1 Alle door de zorgaanbieder gedane aanbiedingen en/of offertes met betrekking tot het verlenen van zorg- en dienstverlening zijn vrijblijvend.
2.2 De zorgaanbieder is eerst dan gebonden na ondertekening van de overeenkomst door zorgaanbieder en zorgvrager.

Artikel 3 Tarieven en kostprijzen
3.1 In de overeenkomst worden het ten aanzien van het zorgarrangement overeengekomen aantal uren en het bijbehorende tarief en/of kostprijs opgenomen. Tussentijdse wijziging, behoudens het bepaalde in artikel 3.3., is niet mogelijk, tenzij de zorgaanbieder en de zorgvrager hiermee schriftelijk instemmen.
3.2 Voor zover op het overeengekomen zorgarrangement de Wet Marktordening Gezondheidszorg (WMG) van toepassing is, wordt het tarief bepaald overeenkomstig de WMG.
3.3 De prijzen en tarieven van het overeengekomen zorgarrangement worden jaarlijks aangepast aan de loon- en kostenontwikkelingen en/of WMG-tarieven.

Artikel 4 Kredietwaardigheid
4.1 Indien de kredietwaardigheid van de zorgvrager daartoe redelijkerwijs aanleiding geeft, kan de zorgaanbieder nadere zekerheden verlangen, zoals vooruitbetaling of een borgstelling.

Artikel 5 Factuur en betaling
5.1 Zorgaanbieder brengt de kosten, binnen vier weken na het einde van de maand waarin de zorg- en/of dienstverlening zijn geleverd, op een gespecificeerde factuur bij zorgvrager in rekening.
5.2 De in artikel 5.1. genoemde factuur dient binnen veertien dagen na dagtekening te zijn voldaan. Zorgaanbieder kan aangeven op welke wijze een factuur dient te worden voldaan.
5.3 Indien binnen de termijn van dertig dagen de factuur niet is voldaan, is de zorgvrager automatisch in verzuim en vanaf de vervaldatum van de factuur de wettelijke rente over het te vorderen bedrag verschuldigd aan de zorgaanbieder.
5.4 Zorgaanbieder is gerechtigd alle heffingen en toeslagen die van overheidswege verplicht zijn, in rekening te brengen.

Artikel 6 Incasso
6.1 Is de zorgvrager in gebreke of verzuim met het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening in of buiten rechte voor rekening van de zorgvrager.
6.2 Onder redelijke kosten wordt verstaan de tarieven volgens het Rapport Voorwerk II van de Nederlandse Vereniging voor rechtspraak (vindplaats:
www.verenigingvoorrechtspraak.nl. onder publicaties).

Artikel 7 Einde overeenkomst bij PGB
Deze bepaling is van toepassing op de zorgvrager als bedoeld in artikel 1.1. sub a. van de bijzondere voorwaarden.
7.1 In aanvulling op artikel 5 van de Algemene voorwaarden geldt voor de zorgvrager met een PGB dat de overeenkomst eindigt bij het intreden van de volgende omstandigheden:
a. intrekking van de toekenningsbeschikking door het zorgkantoor, de overeenkomst eindigt in dat geval met ingang van de dag van intrekking;
b. wijziging van de toekenningsbeschikking door het zorgkantoor. De overeenkomst eindigt met ingang van de dag van wijziging. Als zorgvrager kan aantonen aan zorgaanbieder dat hij op grond van de gewijzigde beschikking aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, kan de overeenkomst worden voortgezet;
c. bij herindicatie tijdens de looptijd van de overeenkomst. Als zorgvrager kan aantonen aan zorgaanbieder dat hij op grond van de gewijzigde beschikking aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, kan de overeenkomst worden voortgezet.
7.2 Zorgvrager dient de zorgaanbieder onverwijld te informeren over het intrekken, het wijzigen van de toekenningsbeschikking, alsmede over de herindicatie.
7.3 Zorgvrager kan bij aanpassing van de prijzen en tarieven als bedoeld in artikel 3.3. van de bijzondere voorwaarden de overeenkomst opzeggen met in acht name van een opzegtermijn van twee maanden. Indien de verhoging van het tarief ingaat binnen een termijn die korter is dan twee maanden kan de zorgvrager de overeenkomst opzeggen met ingang van de datum waarop de verhoging van het tarief van kracht wordt.

Artikel 8 Particuliere financiering
Deze bepaling is van toepassing op de zorgvrager als bedoeld in artikel 1.1. sub b. en c. van de bijzondere voorwaarden.
8.1 Zorgvrager kan bij aanpassing van de prijzen en tarieven als bedoeld in artikel 3.3. van de bijzondere voorwaarden de overeenkomst opzeggen met in acht name van een opzegtermijn van twee maanden. Indien de verhoging van het tarief ingaat binnen een termijn die korter is dan twee maanden kan de zorgvrager de overeenkomst opzeggen met ingang van de datum waarop de verhoging van het tarief van kracht wordt.

 

Contact

Stichting Balans en Welzijn
Oliemolenstraat 60
6416 CB Heerlen

Mobiele telefoon: 06 - 511 96 429
Mailadres:
Openingstijden kantoor:
Ma - Vr 09.00 - 17.00
Inschrijving Kamer van Koophandel: 555 07 697

 

 

Privacyverklaring

Stichting Balans en Welzijn is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in de privacyverklaring. De persoonsgegevens die u met ons deelt worden zorgvuldig behandeld conform de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). In de privacyverklaring lichten we graag toe hoe we dat doen: Privacyverklaring

Cookieverklaring

De website stichtingbalansenwelzijn.nl plaatst cookies. Wij vinden het belangrijk dat u weet welke cookies onze website gebruikt en waarvoor. We willen namelijk graag én uw privacy én de gebruiksvriendelijkheid van onze website zoveel mogelijk garanderen.
Lees hier de volledige cookieverklaring: Cookieverklaring.

 

Over ons

De Stichting Balans & Welzijn is een Thuiszorgorganisatie waarbij persoonlijke aandacht, respect en vertrouwen centraal staan. Ons doel is het verlenen van gespecialiseerde thuisbegeleiding om uw zelfredzaamheid en welzijn te bevorderen. Wij zijn betrokken bij uw zorg vanuit ons hart. Wij geven u de persoonlijke aandacht die u verwacht.

Onze medewerkers